ویژگی های اندازه گیری سطح با ترانسمیتر فشار دیفرانسیل

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۳ میانگین: ۵]

اندازه گیری سطح در کاربرد صنعتی توسط ترانسمیتر دیفرانسیل فشار اغلب انجام می گیرد. ترانسمیتر DP  برای اندازه گیری سطح به عنوان یک اندازه گیری استنباطی استفاده می شود. در ترنسمیتر DP، دیافراگم، فشار هد ایجاد شده توسط ارتفاع مواد در ظرف یا مخزن  حس می کند.

این مقدار در یک متغیر دانسیته ضرب می شود تا اندازه گیری صحیح سطح بدست آید. در زیر برخی از ویژگی  های منحصر به فرد ترانسمیتر DP برای اندازه گیری سطح را ذکر کرده ایم.

 

  • یک ویژگی عالی از ترانسمیترهای فشار دیفرانسیل این است که به راحتی به یک ظرف یا مخزن متصل می شود. همچنین می تواند به یک مخزن یا تانک در حال کار اضافه شود. تعمیر و نگهداری ترانسمیتر DP آسان است زیرا می تواند از طریق شیر ایزولاسیون از فرآیند جدا شود. این ایده آل است و ممکن است تنها آلترناتیو برای اندازه گیری سطح کل در مخازن جداساز باشد، زیرا مخزن جداساز تحت رنج وسیعی از ترکیبات در مواد فرایند دارد.
  • ترانسمیترهای DP برای اندازه گیری سطح مایعات ایده آل هستند. همچنین می تواند برای مخلوط های سبک با دیافراگم اکستند شده استفاده شود، که به یک طرف مخزن بصورت هم سطح متصل می شود.
  • اندازه گیری سطح توسط ترنسمیترهای DP مؤثرتر از سایر سنسورهای موجود می باشد.
  • طیف وسیعی از سطح دقیق را می توان با ترنسمیترهای دیفرانسیل فشار با توجه به ثبات چگالی سیال اندازه گیری کرد. در مورد مایعات با چگالی سیال فرآیند ناپایدار، یک ترنسمیتر DP اضافی برای تخمین چگالی استفاده می شود.
  • از آنجا که ترنسمیترهای DP برای اندازه گیری سطح، دور از مخزن قرار دارند، تمیز کردن و نگهداری مخازن آسان است.
  • تجمع آب در پایین مخزن می تواند توسط فرستنده های فشار دیفرانسیل معلوم شود.
  • هنگامی که چگالی سیال تغییر می کند، ترنسمیتر چند متغیره می تواند سطح مخزن را با دقت اندازه گیری کند. که همان دقت را در مخازن باز و یا  تحت فشار ارائه خواهد کرد. تکنولوژی مسئول این ترنسمیتر سطح چگالی بهینه شده به علت اندازه گیری هیدرواستاتیک و تکنولوژی سنجش چند متغیره پیچیده است.ترنسمیتر از فشار دیفرانسیل بی وقفه و در مسیر و اندازه گیری های دما برای افست تغییرات چگالی مایع و بخار استفاده می کند. داده های نهایی با پروتکل ۴ تا ۲۰mA منتقل می شوند. سیگنال های خروجی دیجیتال دقیقا با سطح مخزن متناسب است.

 

نظرات شما

قالب ووکامرس